Doorgaan naar hoofdcontent

Fietsseizoen 2023 is begonnen

Fietsseizoen 2023 is goed begonnen. Het jaar is slechts twee dagen oud en ik heb er al evenzoveel ritten op zitten. Op nieuwjaarsdag ging ik naar de duinen. Voor die dag stond er ook een training gepland in JOIN. Eerst moest ik twee sets van 3x5 minuten kracht afwerken, wat tegen de wind in prima te doen is. 
In de duinen werd ik nog hard ingehaald door een jongetje in een korte broek. Aan zijn shirt te zien zou hij zich zelf nog wel tegen komen op de terugweg want hij kwam uit het Westland. En zo voor de wind is het altijd gemakkelijk.

Zelf deed ik het rustig aan, ik moest met mijn hartslag op de grens van zone D1 en D2 blijven. Dan rij je wat rustiger maar de ervaring leert me dat ik van langzaam rijden uiteindelijk harder rijden en mijn duurvermogen wordt beter.
Na de duinen reed ik via Leiden weer na Zoetermeer. maar niet voor dat ik nog 5 korte sprints had afgewerkt. 10 seconden alles geven en dan 50 seconden rust. Dat was eigenlijk een hele lekkere blok.




 

2 januari, rondje Rips en 't Veen

Het was droog, de zon scheen, het was dus prima fietsweer. Ik had niet gekeken waar de wind vandaan kwam, daar dat boeide me niet zo. Via de Slootweg en Gelderswoude reed ik nu richting Zoeterwoude en Leiderdorp. Op mijn gemak reed ik naar Oud-Ade en Rijpwetering. Voor de verandering nam ik het Joop Zoetemelkpad naar Nieuwe-Wetering. Daar zag ik een pad langs de HSL lopen, deze nam ik maar eens, ik zou wel zien waar deze uitkwam. Ik moet zeggen dat dit een prima alternatief is voor bijvoorbeeld e A-groep voor een snel rondje.
Terug ging ik via Roelofarendsveen naar Hoogmade. Met de tegenwind moest ik best hard werken, maar dat was ingecalculeerd. Ondertussen werd het wel steeds bewolkter. Toch duurde het tot Benthuizen voor ik de regen op mijn pet kreeg, of beter gezegd helm. Zo kwam ik relatief droog thuis na een prima rondje door het Groene Hart.





Reacties