Doorgaan naar hoofdcontent

Rotte & Brienenoord

 Het moet niet gekker worden. Maar vandaag heb ik weer gefietst. Een wat korter ritje dan gisteren en eerst tegen de wind in. De planning was een rondje Rotte en als het lekker ging zou ik nog de Van Brienenoordbrug mee pakken. Via Oosterheem verliet ik Zoetermeer. Reed door de Kruisweg richting de Rotte. Ik blijf me verbazen over de grote hoeveelheid fietsers die nog steeds door het industrieterrein inclusief verkeerslicht richting de A12 rijden. Zo ook nu. Ver voor me reed een man en bij de A12 keek hij verbaasd naar me waar ik vandaan kwam. Ik vond dit leuk, een beetje parcourskennis. 

Sinds de Coronacrisis zijn er een hoop nieuwe fietsers op de weg. Maar die Herben een hoop te leren. Geeft niet, advies is om je bij een club aan te sluiten dan krijg je veel tips en trucks, maar bovenal leer je ook een hoop nieuwe en fijne routes kennen. Dan alleen maar langs drukke wegen rijden.

Maar goed, ik was aan het fietsen, langs de Rotte. Erg soepel ging het niet. Mijn benen deden nog zeer van gisteren, maar langzaamaan leek alles los te komen en kwam ik op gang. Ik pakte bij het Bergsche bos wat heuvels, vervolgde mijn weg naar Rotterdam. Langs het Kralingse bos was het slalommen tussen de hardlopers. Natuur nam ik daar nog de kasseistrook, die hebben ze tenslotte niet aangelegd om weg te laten rotten.

Nu zette ik koers naar de Brienenoordbrug. Reed erover naar zuid keerde om en ging weer terug. Dit ging best aardig. Maar nu was het mooi geweest en ging ik weer op huis aan. Via de Kralingse Zoom en de Molenlaan reed ik weer naar de Rotte. Zo voor de wind ging het prima. Via Moerkapelle reed ik richting het Bentwoud. Een groepje nieuwe fietsers (denk ik) vergat aan het einde de afslag naar het doorgaand fietspad te nemen en die stonden nu met een groot vraagteken boven hun hoofd bij een boer op zijn erf. Ik vond het wel grappig.

Reacties